Obchodní podmínky


AWORYS, Petra Syrová Slavíková se sídlem Osičky č.p. 21, 503 27 Lhota pod Libčany
IČ: 21247102

Živnostenské oprávnění zapsané u Živnostenského úřadu Hradec Králové dne 12. 02. 2024.


kontaktní údaje:

e-mail: aworys@seznam.cz

telefon: +420 607 164 135


Předmětem podnikání je výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona.


On-line obchod slouží zejména pro prodej oděvů a doplňků firmy AWORYS.

1.Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky – dále jen "obchodní podmínky" AWORYS, Petra Syrová Slavíková se sídlem Osičky č.p. 21, 503 27 Lhota pod Libčany, identifikační číslo 21247102, - dále jen "prodávající" upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy – dále jen "kupní smlouva" uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou – dále jen "kupující" prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.aworys.cz,
a to prostřednictvím webového rozhraní – dále jen "webové rozhraní obchodu".

1.2 Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.aworys.cz - dále jen "webová stránka" a další související právní vztahy.

1.3 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Odesláním objednávky kupující tyto obchodní podmínky prodávajícího bez výhrad přijímá.

1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Změna obchodních podmínek bude kupujícím oznámena prostřednictvím internetových stránek prodávajícího s vyznačením data nabytí účinnosti nových podmínek a možností náhledu znění předchozích. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

1.6 Podmínky zpracování osobních údajů, cena dopravy a platební metody jsou zveřejněny na stránkách www.aworys.cz.

2.Uzavření kupní smlouvy

2.1 Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré prezentace zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu nejsou nabídkou k uzavření smlouvy, jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.

2.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Podrobnější podmínky jsou stanoveny v odst. 5.3. níže.

2.3 Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu Objednávkový formulář obsahuje informace o:

  • objednávaném zboží – objednávané zboží "vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu;
  • identifikační údaje kupujícího: jméno, příjmení, e-mailová adresa, telefon, adresa bydliště, místo dodání zboží;
  • způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží
  • a informace o nákladech spojených s dodáním zboží – dále společně jen jako "objednávka".

Na objednávku, která neobsahuje úplné údaje nebude brán zřetel. Prodávající nezodpovídá za nedoručení objednávky kupujícího prodávajícímu z technických důvodů nespočívajících na straně prodávajícího.

2.4 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "Objednat s povinností platby". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Kupující tak potvrzuje, že dle svého vědomí a svědomí vyplnil všechny povinné údaje správně a zaškrtnutím souhlasu s těmito obchodními podmínkami souhlasí s těmito podmínkami. Kliknutím na tlačítko "Objednat s povinností platby" kupující závazně objednává zboží vložené do košíku. Veškeré objednávky odeslané kupujícím prodávajícímu jsou prodávajícím považovány za závazné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky kupujícímu zašle potvrzení o doručení objednávky, a to elektronickou poštou na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce – dále jen "elektronická adresa kupujícího". Toto potvrzení není považováno za uzavření kupní smlouvy.

2.5 Prodávajícímu vzniká při doručení objednávky od kupujícího právo na kontakt kupujícího za účelem doplnění chybějících údajů, případnou změnu a úpravu údajů v objednávce. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o součinnost k uzavření kupní smlouvy (např. dodatečné potvrzení objednávky písemně či telefonicky).

2.6 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká odesláním potvrzení o přijetí objednávky (akceptací) objednávky, jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

2.7 Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).

2.8 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

3.Cena zboží a platební podmínky

3.1 Ceny výrobků jsou uvedeny bez poštovného a balného. Uvedená cena výrobku je pro kupující cenou konečnou.

3.2 Internetový obchod https://aworys.cz také obsahuje na specifickém místě informace o nákladech spojených s balením a dodáním výrobků v rámci jeho doručování na území České republiky.

Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy kupující hradí prodávajícímu následujícími způsoby:

  • platební kartou
  • na dobírku
  • bankovním převodem.

Výrobky jsou od data vytvoření objednávky rezervovány po dobu 3 pracovních dnů. Pokud není objednávka k tomuto termínu uhrazena, je stornována.

3.3 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Náklady spojené s balením a dodáním zboží na území České republiky jsou vždy uvedeny před odesláním objednávky prostřednictvím stránek tohoto internetového obchodu. Náklady jsou kalkulovány dle veřejných a soukromých ceníků přepravních společností v závislosti na váze, způsobu platby a způsobu dodání zvoleného v objednávkovém formuláři.

3.4 V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.

3.5 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby.
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

3.6 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

3.7 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad
– fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

4.Odstoupení od kupní smlouvy, možnost výměny zboží

4.1 Kupující – spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu i bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, pokud se nejedná o prodej zboží zhotoveného nebo upraveného podle osobních požadavků kupujícího, nebo pro jeho osobu. Odstoupením kupujícího od smlouvy se smlouva ruší od začátku.

4.2 Prodávající garantuje možnost první výměny zboží za jeho jinou velikost zdarma, pokud toto zboží je skladem. Právo na výměnu se vztahuje na nenošené a neprané zboží a musí být zákazníkem uplatněno do 14 dní ode dne převzetí zboží.

4.3 V případě odstoupení od smlouvy vrátí kupující prodávajícímu zboží nepoškozené, nesmí jevit známky nadměrného užívání a nesmí být znečištěno či jinak znehodnoceno. Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V případě, že je zboží používáno a částečně opotřebováno, prodejce vypočte náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží a určí, o kolik bude snížena vrácená cena.

4.4 V případě odstoupení od smlouvy či uplatnění práva na výměnu zboží je kupující povinen vrátit či odeslat zboží prodávajícímu nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení. Zboží je třeba doručit na adresu prodávajícího:

AWORYS, Petra Syrová Slavíková, Osičky 21, 503 27 Lhota pod Libčany. Prodávající neručí za případnou ztrátu nebo poškození zboží během přepravy. Náklady na vrácení zboží hradí kupující.

4.5 V případě odstoupení od smlouvy je prodávající povinen:
a) převzít zboží zpět,
b) vrátit kupujícímu uhrazenou kupní cenu včetně nákladů vynaložených na objednání a nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, a to do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že mu zboží odeslal. Peněžní prostředky vrátí prodávající kupujícímu stejným způsobem, jakým je obdržel, jiným, jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

4.6 Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení kupujícího. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny.

4.7 Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv až do okamžiku převzetí zboží kupujícím, v případě, že objednané zboží nemůže dodat a pokud se prodávající a kupující nedohodnou na náhradním plnění. O nemožnosti dodání zboží je prodávající povinen kupujícího neodkladně informovat, zpravidla k tomu připojí i nabídku náhradního plnění. Pokud se prodávající a kupující nedohodnou na náhradním plnění, prodávající je povinen nahradit všechny prokázané náklady, které kupující vynaložil na objednání zboží. Při náhradním plnění je prodávající povinen kupujícímu dodat zboží ve stejné kvalitě a ceně.

4.8 Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby. To platí i poté, co kupující obdržel potvrzení o přijetí objednávky (akceptací) objednávky. O takové situaci prodávající kupujícího informuje bez zbytečného odkladu.

4.9 Odstoupení od kupní smlouvy kupujícím je nutné zaslat prodávajícímu na doručovací adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách nebo na e-mailovou adresu aworys@seznam.cz. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.

5.Dodací podmínky a náklady na dodání zboží

5.1 Způsob doručení zboží určuje kupující ve své objednávce volbou z variant nabízených prodávajícím, neučiní-li tak, může způsob dopravy zvolit prodávající. Kupující nese riziko a případné dodatečné náklady spojené s doručením zboží ve výši její původní ceny.

Kupující může zvolit následující způsoby dopravy:

  • Zásilkovna
  • Česká pošta

5.2 Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží od dopravce. Převzetím zboží kupujícím přechází na kupujícího nebezpečí vzniku škody na zboží.

5.3 Cenu balného a dopravy zboží na místo dodání uvedené v objednávce stanovuje prodávající v ceníku aktuálním k datu učinění objednávky. Ceny balného a dopravy na území ČR v ceníku určuje prodávající dle aktuálních podmínek na trhu. Cenu balného a dopravy hradí kupující.

5.4 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě odmítnutí převzetí zboží zaslaného prostřednictvím přepravce na základě platné objednávky potvrzené prodávajícím z jiných, než zákonných důvodů je prodávající oprávněn po kupujícím požadovat náhradu škody, která bude prodávajícímu způsobena, zejména nákladů na marné odeslání zásilky a její vrácení prodávajícímu. Prodávající je dále oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

5.5 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat a opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5.6 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti jejím převzetím a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

6.Odpovědnost za vady, záruka, reklamační řád

6.1 Ustanovení tohoto článku 6 se vztahují pouze na vztah mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem i bez toho, aby tak bylo výslovně uvedeno. Práva z vadného plnění ve vztahu mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem se řídí podle ustanovení § 1914–1925, § 2099–2117, dále pak § 2161–2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, dále dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pro ostatní kupující platí obecná pravidla odpovědnosti za vady uvedená v občanském zákoníku.

6.2 Prodávající odpovídá kupujícímu – spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

  • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • věc odpovídá jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

6.3 Kupující je povinen zboží při jeho převzetí prohlédnout. Pokud zjistí mechanické poškození obalu zboží, je kupující povinen stav zboží zkontrolovat a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození, který podepíše společně se zástupcem dopravce. Zodpovědnost za poškození během dopravy zboží kupujícímu nese dopravce. Na základě vyhotoveného záznamu bude kupujícímu po uzavření škodné události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva, nebo dodán nový výrobek.

6.4 Prodávající zodpovídá za poškození, které má zboží při převzetí kupujícím a během záruční doby. Záruční doba je 24 měsíců a počíná plynout ode dne převzetí zboží kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí. Projeví-li se vada v druhém roce záruční doby vznik vady prokazuje kupující. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním.

6.5 Vyskytne-li se na zboží vada, pro kterou nelze zboží využívat obvyklým způsobem, může kupující spotřebitel uplatnit u prodávajícího právo z vadného plnění ("reklamace") a požadovat:

  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady
  • odstranění vady opravou věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný – Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.
  • přiměřenou slevu z kupní ceny
  • odstoupení od smlouvy

6.6 Kupující – spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy pokud

  • prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí
  • se vada projeví opakovaně
  • je vada podstatným porušením smlouvy
  • je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zřejmé, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího

Neoznámí-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

6.7 Pokud kupující zjistí poškození, za které zodpovídá prodávající, je povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci, a to následujícím postupem:

  • Bez zbytečného prodlení informovat prodávajícího o reklamaci e-mailem, nebo telefonicky.
  • Při oznámení vady (nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady prodávajícímu) písemně informovat prodávajícího, jaké právo z vadného plnění si zvolil. Provedení volby nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
  1. Poslat produkt zpět na adresu: AWORYS, Petra Syrová Slavíková, Osičky 21, 503 27 Lhota pod Libčany.

6.8 Prodávající přijme reklamaci na adrese sídla, pokud to povaha a druh zboží umožňuje.

6.9. Právo z vadného plnění kupující nemůže uplatnit, pokud při převzetí o vadě věděl, nebo ji sám způsobil.

6.10 Neoznámí-li kupující – spotřebitel vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, prodávající není povinen právo z vadného plnění uznat – soud právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.

6.11 U zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.

6.12 Prodávající vydá kupujícímu – spotřebiteli při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

6.13 Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena a kupující o tom bude informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a kupující nedohodnou na delší lhůtě.

6.14 Prodávající vydá kupujícímu – spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

6.15 Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené lhůtě poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění.

6.16 Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vadu až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Pokud dojde k výměně věci, začne platit záruční doba znovu od převzetí nové věci.

6.17 Kupující má právo na náhradu potřebných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva ze zodpovědnosti za vadu. Toto právo je třeba uplatnit u prodávajícího nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout poškození; jinak právo zanikne.

7.Bezpečnost a ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

Ve věci ochrany a zpracování osobních údajů kupujícího ze strany prodávajícího se použijí tyto Podmínky ochrany osobních údajů.

8.Řešení sporů a informace o dohledu

8.1 Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.

8.2 Případné spory mezi kupujícím a prodávajícím, které se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je

Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz/)

Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 796/44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Jak postupovat v případě mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, včetně možnosti podání návrhu, naleznete na internetové stránce https://www.coi.cz a https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

8.3 Prodávající je oprávněn k provozování činnosti na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti živnostenský úřad.

Dozor nad oblastí osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dohled nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.

9.Závěrečná ustanovení

Tyto Obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 11.03. 2024, přičemž jsou k dispozici v sídle nebo elektronicky na www.aworys.cz

Osičky, 11.03.2024                                                                                 AWORYS

                                                                                                       Petra Syrová Slavíková